Główna Główna Aktualności Wycieczka w Bieszczady 2016
Narrow screen resolution Wide screen resolution default color green color orange color
Wycieczka w Bieszczady 2016 Drukuj

10 października o godzinie ok. 6 rano uczniowie naszej szkoły w Kijanach, pod opieką pani Katarzyny Brodowskiej, Magdaleny Kasprzyk i pana Mirosława Włodarczyka wyruszyli w Bieszczady. Podróż trwała około 6 godzin w jedną stronę. Około godziny 12 ruszyliśmy zwiedzać Rezerwat Porządki, następnie piechotą pokonaliśmy ścieżkę przyrodniczą na Zamek Kamieniec w Odrzykoniu, z którego podziwialiśmy piękne widoki. Autokarem przemieściliśmy się w okolice Dukli, aby zwiedzić Pustelnię Św. Jana z Dukli. Na górze znajdowała się piękna zaciszna kaplica otwarta dla wszystkich, było tam także źródło wody. Zmęczeni pojechaliśmy na pyszny obiad i do schroniska młodzieżowego. Po zakwaterowaniu się i kąpieli zorganizowaliśmy ognisko, gdzie wszyscy mogli sobie upiec kiełbaskę i najeść się do syta. Przy ognisku spędziliśmy bardzo miło wieczór opowiadając różne historie i śpiewając piosenki. Nawet dowiedzieliśmy się, że w okolicy grasował niedźwiedź. Następnego dnia około godziny 9 rano ruszyliśmy z przewodnikiem, aby zdobywać góry. Jadąc autokarem widzieliśmy wilka. Szliśmy szlakiem z Przełęczy Wyżnej na połoninę Wetlińską do Chatki Puchatka. Przez całą drogę towarzyszył nam lis, który najwyraźniej nie bał się ludzi i myślał, że dostanie coś do jedzenia. Pan przewodnik zabrał nas jeszcze nad wodospad Orłowskich. Po obiedzie ruszyliśmy jeszcze zwiedzić muzeum przyrodniczo-łowieckie w okolicach Baligrodu. I tak pełni wrażeń i bardzo zadowoleni z wycieczki wróciliśmy około godziny 23 do domów. Z niecierpliwością czekamy na następne!