Główna Główna Aktualności Roztocze
Narrow screen resolution Wide screen resolution default color green color orange color
Roztocze Drukuj

27 i 28 kwietnia grupa uczniów naszej szkoły przetarła malownicze szlaki i ścieżki Roztocza. Na początku wycieczki podczas spaceru po Zamościu zobaczyliśmy jego rynek, twierdzę, najważniejsze zabytki i pomniki. Jadąc dalej wstąpiliśmy zabaczyć pomnik chrząszcza w Szczebrzeszynie, kirkut z kamiennymi tablicami oraz cmentarz wojenny we wsi Sochy. Następnie był spacer po licznych kamieniołomach (gdzie praca nadal odbywa się w sposób tradycyjny, czyli kilof i ręce człowieka) oraz podziwianie widoków z wieży w Józefowie. Pierwszy dzień wycieczki zakończyliśmy wyprawą do Rezerwatu Czartowe Pole, gdzie relaksował nas szum płynącej wody, śpiew ptaków i widok budzącej się do życia przyrody oraz spacer po Suścu - tam nocowaliśmy w domu wypoczynkowym „Lech”. Dzień drugi rozpoczeliśmy od przejścia szlakiem wzdłuż rzeki Tanwi i podziwianiem szumu licznych wodospadów, pięknej przyrody, wspaniale czystego powietrza. Potem zwiedziliśmy cztery sowieckie schrony bojowe z tzw. „linii mołotowa”. W Górecku Kościelnym podziwialiśmy aleję starych dębów. Ostatnim, ale bardzo wzruszającym punktem wycieczki było zwiedzenie obozu zagłady w Bełżcu, w którym w symboliczny ale wymowny sposób jest zachowana pamięć po tak wielu wymordowanych tam ludziach. Wiekim plusem naszej wyprawy była wspaniała, słoneczna pogoda oraz pan przewodnik, dzięki któremu naprawdę dużo zobaczyliśmy i dowiedzieliśmy się o Roztoczu.